2015. október 2., péntek

75. fejezet: Látogatás. Mindenre fény derül?

Egy pici írói megjegyzést még megengedtek a rész előtt? Remélem, ugyanis kettő reklámmal is jövök és csak az egyik az enyém.
Szóval, az első az egy Facebook csoport, amit a Nicole nevezetű törzskommentelőmmel hoztunk létre. Ennek a csoportnak a lényege az írás gyakorlása, illetve a gyakori sablonhibák megbeszélése és javítása. Szó mi szó, osztjuk majd az észt. Fogunk kitenni írási gyakorlatokat is, amik segítségével bővül a szókincsetek, illetve tanítás fog folyni, amit keményen bevasalok, mint ahogy azt egy zsémbes tanítónőtől illik!
Szóval gyertek, sokasodjatok, gyarapodjatok! A linket ITT megtaláljátok!
A másik Nicole blogszerűsége, amit látogatni kéne, ha van rá ingerenciátok. Egy egész jó történet kezdete és tényleg jókat tudok róla mondani. A fogalmazása gyönyörű, bár az sem tökéletes, én őszintén várom, hogy mi fog belőle kisülni. Szóval Nicole A hajnal gyermeke című irományát házi feladatba feladom.
És tudom, hogy borzalmas a fejléc, de éppen segítek neki újat csinálni, szóval semmi vész!
És ennyi bevezető után következzék a 75. fejezet!

Fogalmam sincs, mit keresek itt. Őszintén. Mint ahogy azt láttátok, mindent leírtam, ami történt velem, amióta ebbe a gimibe jöttem. Elolvastam és csak még jobban összekavarta a gondolataimat. Azt hittem, hogy segít majd a döntésemben és sikerül majd kompromisszumokat kötnöm saját magammal és a családommal. Azon a délutánon írtam le mindent, amikor Lysander felhívott. Eddig azt olvastátok. De most, ez a valóság. Nincs esély radírozásra vagy teljes megsemmisítésre. Ez nem így megy. Már nincs arra esély, hogy egy szebb happyendet írjunk a történet végére. Rájöttem, hogy egy lehetőségem van. Elmenni vagy maradni.
Senki nem jött el velem. Azt mondták, hogy őrültséget teszek. Én azonban döntöttem a sorsom felől. Csak megerősítésért jöttem ebbe az istenverte létesítménybe egy átkos lányhoz. Felnézek a betonfal tetejére, amin a szögesdrót kacskaringózik. Éles hegyek csillannak meg a novemberi bágyadt napsütésben. Lelki szemeim előtt önkéntelenül is felsejlik egy kép, amit talán az agyam alkotott. Ria beszélgetése jutott az eszembe. Az egyik lánynak a combján lévő drót nyomait emlegették. Elképzelem, ahogy ügyetlenül átmásznak az éj leple alatt. Egyeske talán még keményen is landol a talajon. Ria kezeslábasa fennakad a kerítésen. Minden lehetséges variáció átfut az agyamon, mikor egy vízcsepp landol az arcomon. Nagyot sóhajtva felnézek az égre.
Felhők takarják el a kék eget, én pedig itt állok, bebocsátásra várva. Nemrég szálltam le a buszról, körülbelül 2 órányi utazás után. A gyomrom liftezik és úgy érzem, hogy akár most is visszaadhatnám a reggelimet.
Rickford Elmegyógyintézet, Davenport. Ez áll a hatalmas táblán a fejem felett. Behunyom a szemem és csak hallgatom az esőcseppek hangját, ahogy nagy sebességgel szétpukkannak a linóleumon. Még szerencse, hogy gumicsizmát vettem fel! Fejemre húzom a kapucnit és még mindig csak nézem a vaskaput. A biztonsági őr még mindig telefonál a felettesének. Talán még elfuthatnék, de bizonyára nem lenne semmi értelme. Az nem vinne közelebb a megoldáshoz. Vagyis inkább a döntéshez.
- Szerencséje van, kisasszony - dörmögi a biztonsági őr, ahogy kinyitja előttem a kaput. - Úgy tűnik, az igazgató jó kedvében van.
- Engedélyezte a látogatást? - kerekedik el a szemem.
- Igen - bólint. - Hát nem ezt akarta?
- Dehogynem - nyelek egy nagyot, ahogy próbálom visszafogni a térdem remegését. - Csak nem számítottam rá, hogy ilyen könnyen megy.
- Hát én sem, arra mérget vehet - emeli meg egy kicsit a kalapját, hogy megvakarhassa kopasz fejét.
- Nem gyakori az ilyesmi? - lépek be a hatalmas vaskapun.
- A látogatók nem gyakoriak - helyesbít az öreg, ahogy mutatja az utat. - Ide általában nem jönnek, hanem inkább innen próbálnak elmenni.
Nem hibáztatom a betegeket. Nagyon nyomasztó ez a hely, legalábbis kívülről. Lepattogott vakolat, kopott festék és szögesdrótok halmaza. Elfintorodom, viszont ahogy belépünk az épületbe, eláll a lélegzetem. Valahogy sugárzik belőle az őrület. A fejemben kellemes zsongás veszi kezdetét, ahogy a vad színű belső falakra nézek. Először az élénk színek annyira lekötnek, hogy nem veszem észre a fehér kezeslábasba öltözött betegeket. Mindannyian ülnek vagy feküdnek. Beszélgetnek, viszont valaki csupán bámulja a falat, esetleg magában motyog. A bőrömön minden pihe égnek áll, ahogy arra gondolok, hogy köztük lehetnék. Teljesen kikelve magamból, úgy, hogy fennállhatna a gyógyulás lehetősége. Az emberek az ilyen helyeken csak a reménytelenséget látják, én viszont ebben a pillanatban ismertem fel a fajtársaimat. Az őrültek, bogarasok, furcsák. Közéjük tartozom, hiába tagadnám. Ugyanis meglátom a ködös reményt a tekintetükben, amint rájuk pillantok.
- Ők kik? - csúszik ki a számon az óvatlan mondat.
- A nyugodt őrültek - von vállat nemtörődömen az őr. - Őket nem kell bezárni. Maguktól nyugton maradnak.
Én csupán bólintással jeleztem, hogy megértem. A betegek ellépnek az utunkból, ami egy másik épületszárnyba vezet. Itt a falak már nem annyira újak, hanem az a tipikus zöld és kék árnyalatok váltják egymást, mint a kórházakban. Nyugtató árnyalatok, így sejtem, hogy milyen betegek közé merészkedem. A kevésbé nyugodt őrültek szobái mellett haladunk el, és érzem a hátamba fúródó tekinteteket.
- Már a társalgóba szállították önnek - pillant rám az öreg őr. - Kényszerzubbonyban, így ne nagyon menjen hozzá közel.
- Értem, csak beszélni szeretnék vele - mondom.
- Az menni fog - vigyorog az őr.
Miért vigyorog? Én itt próbálom megfogalmazni életem döntését, ő pedig jól mulat azon, hogy beszélnem kéne az egyik beteggel, aki valószínűleg választ adhatna a kérdésemre.
Így magamban duzzogva lépek be a hófehér társalgóba és meglátom őt. Szőke haj, kék szemek és ragadozófogak csillannak elő természetesen rózsaszín ajkai közül.
- Valéria Thompson, Caroline Rin jött hozzád látogatóba - veti oda az őr a vigyorgó lánynak.
- Á, a hercegnő! Akinek mindig minden sikerül - visszhangozza gúnyosan. Az ő szájából ez a becézés kifejezetten sértő. - Kárörvendeni jöttél? Ez egy igazán emberi vonás lenne tőled!
- Nem, szó sincs róla - ereszkedem le a műanyag székbe, ami szemben van Riáéval.
- Az isteni jóság csillan lelkedben,
Ahogy rád nézek, ó hatalmas!
Gyújts fényes szikrát lelkemben,
Lelked lobogó fáklyájával.
Ahogy gúnytól átitatott előadását hallgatom, a szívembe markol az ismeretlen sajgás.
- Ezt te írtad? - dörzsölöm meg a szívem tájékát.
- Igen - szegi fel a fejét büszkén. - A legjobb verseim idebent születtek, az őrültek házában. Meglepődnél, ha tudnád, milyen mértékben tud itt megvalósulni az emberi fantázia.
- El tudom képzelni - nézek az arcára. - Én is őrült vagyok. Te mondtad, nem emlékszel?
Rám bámul merőn, aztán kacarászva és magabiztosan hátradől a saját székében, úgy, mintha nem ő lenne itt a rab. Karjai a kényszerzubbonyban meg sem mozdulnak. Vajon hány napja lehet rajta?
- Értem már - csillan meg a szeme mindent tudóan. - Pedig azt hittem, miattam jöttél el a napfényes életedből erre a sivár és kietlen vidékre. Azonban csalódnom kell, ismét. Ugyanis önző érdekek vezetnek téged, mint mindig.
- Nem vagyok önző! - kapom fel a vizet, de ő rám néz amolyan "ne kamuzz" tekintettel. - Tényleg nem!
- Úgy tűnik, hogy ezt még te is elhiszed - változtat testhelyzetén. - Ez érdekes. Gondolj vissza az életedre, amíg engem hajkurásztál, oké? Mi is történt veled? A megszállottam lettél. A bosszúdat tervelted akkor is, amikor a barátaid közös programokra sarkalltak. Csak veled szerettek volna lenni, de te önző érdekekből kihasználtad őket a saját céljaidra. Ne érts félre Caroline, én ezt nagyon hízelgőnek találom, hogy ennyit foglalkozol velem, de mi ez, ha nem kihasználás és önzés a barátaid felé?
Egy pillanatra megtorpan a gondolatmenetem, Valéria meg csak bámul rám azokkal a lélektelen szemeivel. Szemgolyója tükrében látom magamat. Fekete haj, fekete karikák a szemem alatt, halványuló zúzódások és sötét tekintet. Nem ismerek magamra. Ennyit változtam volna?
Egy emlékkép suhan át az agyamon. Egy álomrészlet, amikor még Kentin és Lysander személye között dilemmáztam. A lány is pont így nézett ki a tükörben. Egy megtört ember. Én vagyok az a megtört tinédzser, aki gúnyosan mosolyog valakire, miközben lélekben egy nagy nulla. Egy selejt. Akinek titkok súlyától hajol előre a válla, akinek a sok szobában kuksolástól sápadt a bőre.
A kezem megremeg, ahogy a szem tükrében a száj mosolyra húzódik, holott tudom, hogy majdhogynem elsírom magam. Pislogva próbálom elűzni az árnyat, ami Ria szemébe nézve fel akar falni. Viszont azok a szemek csak néznek rám, kifejezéstelenül, csendes érdeklődéssel.
- Ez fura - suttogja maga elé a szőke. - Az őrület lángjai lobognak a szemeidben. Tehát igaz.
- Mi az igaz? - görnyedek meg.
- Tényleg hozzánk hasonló vagy. Amikor elolvastam az aktádat az igazgató irodájában, még nem hittem el.
- A diri? - kapom fel a fejem. - Mi köze neki ehhez?
- Ennek az intézménynek az igazgatója nyitott rólad egy aktát, míg úgy volt, hogy idekerülsz. Aztán lezárolták a szüleid kérésére. Titkosított anyag, ami egy páncélszekrényben porosodott. Egészen a csillámlány felbukkanásáig - merül el Ria teljesen a gondolataiban.
- Csillámlány? - koncentrálok még jobban.
- Igen, akinek pillangótetkója van. Hosszú, barna haj. Gonosz, mélyen ülő szemek. Gúnyos mosoly. Alig takaró ruha - sorolta az ismertetőjegyeket, amiknek csupán egy tulajdonosuk lehet: Debby.
- Debora - köpöm a nevét.
- Nekem nem mutatkozott be. De azt mondta, segít nekem és két barátnőmnek kijutni innen, ha megszerzünk neki egy aktát. A te anyagod volt, Caroline.
- És odaadtad neki?
- Nem - ingatja lassan a fejét, szinte révületben. - Nem voltunk elég gyorsak. Csak tényeket tudtam közölni vele, amikor legközelebb jött.
- Ezért nem is segített nektek kijutni.
- Igen, így volt. Saját erőből jutottunk ki - villan rám a tekintete rémítő sebességgel.
A válaszom megvolt. Debby kutatott utánam, mielőtt a városba érkezett volna. Az ő szavaival élve mi voltunk a "híres-neves Rin testvérek". Mindent kiderített rólunk, ezek szerint. De ez már a múlt, hiszen mindenkit lecsuktak. Ria pedig kezdi elveszíteni az épelméjűségét, így nem érdemes tovább faggatnom.
- Köszönök mindent - állok fel, jelezve az őrnek, hogy nincs több mondanivalóm.
- Nem, Car - követ a szemével. - Én köszönöm a beszélgetést.
És lassan elmosolyodik. Nem kegyetlen vagy üres a mosolya. Egy szomorú, görbe vonal, ami egy jó adag magányosságban van eláztatva. Lélekben törött. És senki nem akarta megjavítani, hanem eldobták, akár egy rongyot. A szívem összefacsarodik, ahogy nézem ezt az egykor erősnek tűnő lányt. Akire féltékeny voltam a tartása és az esze miatt. Neki csak ezek adattak meg, semmi más. Ő csak túlélni akart.
És én is ezt fogom tenni.
Felállok és követem az őrt. Azonban a hátamon éreztem Ria elveszett tekintetét. Tudom már, hogy mit kell tennem. Valahogy érzem, hogy nem fognak neki örülni az otthoniak.

***

- Ezt nem mondhatod komolyan! - bömböli apám haragosan. - Carly...
- Nem, apa! - állok szilárdan a talpamon. - Meg akarok gyógyulni. Véglegesen. Ez az állandó rettegés, hogy bántom a számomra fontos embereket, megőrjít!
- De ez a megoldás...
- Éppen helyes! - csapok a köztünk lévő asztalra. - Minden rendben lesz. Csak 18 éves koromig tart. Aztán dönthetek a sorsom felől.
- Ez is a viktoriánus fiú miatt van, ugye?!
- Nem - mondom hevesen. - Ez miattam van. A gyógyulásom miatt!
Léptek moraja szánt végig a házon, ahogy a család többi tagja is körénk gyűlik.
- Mi folyik itt? Mi ez a kiabálás? - kérdezgeti anya. - Kincsem, mi történt?
Akárhogy beszélnek hozzám, én a családfőre fókuszálok. Ő pedig állja a tekintetem.
- Meg akarok gyógyulni. Normális gyerek akarok lenni. Egészséges felnőtté szeretnék válni, de úgy tűnik, apa ezt nem szeretné - motyogom inkább magamnak, mint nekik.
- Ez őrültség! - fakad ki apa. - Önként akarsz elmegyógyintézetbe vonulni?! Milyen alapon? Semmi bajod sincs!
- Dehogynem! - csapok a csípőmre. - Komoly problémáim vannak, apa. Ideje, hogy te is belásd!
- NEM! - ver ököllel az asztalra, a kávéscsészéje pedig ugrik egyet. - Te tökéletes vagy! Az voltál, az vagy és az leszel! Nem szabadott volna engednem, hogy találkozgass azzal a fiúval!
- ELÉG!!! - a csésze ezúttal eltörik.
Mindannyian az általában csendes anyámra nézünk, akinek most vörös a feje a dühtől. Remegő kézzel simítja hátra a haját, mert az alváshoz használatos kontyából már fele hajkoronája kiszabadult. Azok a szemek viszont égetnek, akár a parázs. Apám pedig mintha egyre kisebb és kisebb térfogatú lenne.
- Most pedig szépen elmondjátok, hogy mi van, különben...! - fenyegetőzik anya, de hirtelen mesélésemmel belefojtom a szót.
- Apa lefizette a hatóságokat, hogy veletek maradhassak - bököm ki. - Én pedig most önként szeretnék elmenni a davenporti elmegyógyintézetbe, hogy véglegesen meggyógyulhassak. Apa pedig ezt akarja megakadályozni.
- Lányom - cirógatja meg az arcomat anya. - Önként senki nem megy diliházba.
- Akkor én vagyok az a senki - mordulok fel. - Állandó rettegésben élni szörnyű. Bármikor azon kaphatom magam, hogy az egyik dührohamom közben valakit bántok. Megtörtént már...
- Ne keress kifogásokat - simogat lágyan. - Mi szeretünk. Ezt pedig nem tudják megadni neked azon a helyen.
- Ahogy itt sem a gyógyulást - könnyezem. - Kérlek. Hadd maradjak ott. Meg szeretnék gyógyulni.
- És ha nem? - kérdi halkan anya.
- Mi nem? - ráncolom a szemöldököm.
- Ha nem engedünk el? Lehet, hogy itthon, megfelelő gondoskodással....
- Anya, ez nem megfázás, amit egy kis házi levessel lehet gyógyítani. Ez komoly dolog! - váltok komoly hangnemre.
- De a biztonság... - vetné be apa az aduászt, de én hitetlenkedve felé fordulok.
- Apa. Szögesdrót. Biztonsági őr. Körülöttem az épületben őrültek. Ennél jobb biztonsági intézkedés nincs!

***

Napokig megy a vita. Közben azonban Lyssel is találkozgatom. Elmesélem neki is az ötletet és ő is hevesen ellenkezik, természetesen. De aztán elmagyarázom neki és felhozom az érveimet.
1. Biztonságos.
2. Aránylag közel van.
3. Látogathatna x naponta.
4. Ott kapok szállást, élelmet és kigyógyulnék a betegségemből.
Addig erősködöm, hisztizem, sírom a bánatomat mindenkinek, míg bele nem egyeznek a szüleim ebbe az egészbe. Decemberben vagyunk, csomagolok össze, mikor a testvéreim bejönnek a szobába.
- Biztos vagy ebben? - kérdi Mira elbizonytalanodva.
- Igen, teljesen - bólintok határozottan.
- Büszkék vagyunk rád, amiét ilyen felnőtthöz illő döntést hoztál - ölel meg Dan. - Akeila és Ilayda majd meglátogatnak.
- De ugye ti is? - nézek fel rájuk tányérnagyságú szemekkel.
- Ha így nézel, nem tudunk neked ellenállni - nevet fel Mira, ahogy magához szorít. - Hiányozni fogsz, húgi.
- Küldjétek üdvözletem a nagyinak Oroszországban - szipogok meghatottan. - És hozzatok nekem egy töltényt.
- Meglesz - ölelnek meg utoljára.
Mielőtt felszállok a buszra, mindenkitől elbúcsúzom. Castiel és Ilayda, Dan és Akeila, Mira és Nataniel, Viola, Iris, Rosa, Leigh, Lys és még Tom is. Amberrel pedig telefonon beszéltünk. Nem idézem fel a könnyes búcsú emlékeit, mert belefájdul a szívem.
A lényeg az, hogy nem mentem vissza a szüleimmel a nagyihoz. Ott maradtam Lysanderrel, de mégsem vele. Hanem 2 órányi buszútra, egy elmegyógyintézetben. Egy kicsit ferde volt az irányzék, nem?
Nagy levegőt veszek és bemegyek az épületbe. Az igazgatóval már beszéltem és, hát mit ne mondjak... Eléggé meglepődött a kérésemen. Viszont engedett neki.
- Önként? - kérdi meglepetten, inkább magától, mint tőlem. - Milyen fura lány!
Igen, én vagyok az, aki önként megy egy elmegyógyintézetbe.
Mondták már, hogy őrült vagyok, nem?

4 megjegyzés:

  1. Kedves Aislynn! (Á, de furcsa most ez!)

    Először is egy angyal vagy. Mégegyszer köszönöm, köszönöm, köszönöm. El se tudok képzelni, milyen boldog vagyok! (*virtuális ölelés küldése, megint)

    És akkor a történet, mert ez a lényeg. Fú de megleptél! De komolyan! Nem azt mondom, hogy nem volt helyes Carly döntése, de ezt nem mindenki csinálja meg, és igen, ő a senki.
    Aztán erről a helyes döntésről még annyit, hogy én úgy gondolom, hogy nem sokan vallják be ezt maguknak, ha elmegyógyintézetbe kell menniük, így szerintem ez nagyon komoly döntés Carly számára.
    (Így zárójelbe, ami egy kis megjegyzés, hogy vége szagot érzek, és nagyon nem tetszik, ha ez igaz is)

    Puszi, Nicole ♡

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, már egy kicsit fura így üzengetni egymásnak. De nekem még mindig tetszik. A történetről annyit, hogy az orrod akár egy kopóé is lehetne, olyan jó.

      Törlés
  2. Szia! Örülök a résznek, nagyon tetszett! Carly döntése nekem nagyon tetszett, meg ahogyan reagáltak a szülei. Teljesen el tudtam képzelni! Várom a folytatást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben, már készül, szorgosan gépelek minden egyes szót!

      Törlés